Histeroskopi

HİSTEROSKOPİ NEDİR KİMLERDE UYGULANIR?

histeroskopi02Histeroskopi rahim içine girilerek tanı ya da tedavi amaçlı işlem yapılmasıdır. Bu işlemin yapılmasını sağlayan alete histeroskop adı verilmektedir. Yaklaşık bir dolmakalem çapında ve 50 cm kadar olan bu alet rahim ağzından sokularak, sıvıyla şişirilmiş olan rahim iç bölgesinde işlemler yapılabilir. Öncelikle tanı amaçlı geliştirilmiş olan bu yöntem daha sonra rahim içi ameliyatların yapılması amacıyla da kullanılmaya başlanmıştır.

Histeroskopi uygulama nedenleri:

1.    Gebe kalmayı planlayan bayanlarda HSG adını verdiğimiz rahim filminde rahim içinde bir sorun saptandıysa tanıyı kesinleştirmek amacıyla kullanılır
2.    Rahim içinde yer kaplayan polip ya da myomun çıkartılmasında
histeroskopi033.    Rahim içinde saptanan yapışıklıkların temizlenmesinde
4.    Rahim içinde septum adı verilen yapısal şekil bozukluklarının tedavisinde

Özellikle tanı amaçlı histeroskopi muayenehanede anesteziye gerek olmadan yapılabilir. Ancak operatif yani içerde müdahale yapılacak olanlar anestezi altında yapılmaktadır. İşlem süresi 15-20 dk kadardır ve bu yöntemle kanama miktarı çok azdır.

histeroskopiHisteroskopinin yan etkileri

İşlem son derece basit ve ağrısızdır. Nadiren işlem sırasında rahim delinebilir. Ancak bu olgular çoğunlukla kısa bir süre takip edilerek normale döner. İşlem sırasında rahimin içini görebilmek amacıyla sıvı ile doldurulmaktadır. Çok nadiren sıvının aşırı miktarda damar içine girmesi su zehirlenmesine neden olabilir. Bu sorun da ilaçlarla hızla tedavi edilebilmektedir.

İşlem sonrasında 2-3 saat kadar hastanede tutulduktan sonra eve gidilebilir. Evde biraz kanama ve ağrı olması normaldir.