Tüp Bebek yöntemi ile gebe kalma şansım nedir?

Genel olarak tüp bebek yöntemiyle gebelik oranı birçok faktöre bağlıdır. Kadın yaşı, yumurta sayısı ve kalitesi üzerine direk etkili olduğu için en önemlisi kadın yaşıdır. Özellikle 35 yaşından sonra hem yumurta kalitesinde hem de sayısında azalma olur ve gebelik şansı düşer. Diğer bir faktör erkeğin sperm kalitesidir. Sperm yapısı çok bozuk olan ya da testislerden sperm elde edilmiş erkeklerde gebelik oranı düşmektedir. Çiftin daha önceki IVF denemelerinde gebe kalamamış olması da yine negatif bir faktör olarak yansımaktadır. Kadında var olan guatr, diyabet, böbrek ve kalp hastalıkları da IVF uygulamasında gebelik şansını düşüren faktörlerdir.

IVF uygulamasında taze embriyo transferi yapıldığında gebelik oranı deneme başına kadın 25-35 yaş arası ise yaklaşık % 50 civarındadır. Gebeliklerin 1/5 i düşükle sonuçlandığından programa katılan çiftlerin %40 kadarı eve çocukla gitmektedir.

Kadın yaşı 35-40 arası gebelik oranı %35 ve kadın yaşının 40-42 arası %25 civarındadır, 43 yaşından sonra gebelik oranı %5 in altına düşmektedir.

Diğer önemli oran kümülatif gebelik oranıdır. Taze ve dondurulmuş embriyoların transferi sonrasında toplamda çiftlerin kaçının gebe kaldığını gösterir. Yaklaşık çiftlerin %70-80 i ilk 4 deneme sonrasında gebe kalmaktadır.

En yüksek gebelik oranlarını elde edebilmek için fazla zaman kaybetmeden hekime başvurmak ve testleri yaptırmak önemlidir. Maalesef bazı kadınlarda yumurtalık kapasitesi hızla azalmaktadır. Bazı erkekler için de aynı şey geçerlidir ve kısa sürede sperm kalitesi ve sayısında hızla gerileme olabilir.

35 yaş altı kadınlarda korunmasız 1 yıl, 35 yaş üstünde korunmasız 6 ay ilişkiye rağmen gebelik elde edilemediyse bu konuda uğraşan bir merkeze başvurulması önerilmektedir.

Tüp bebek (IVF)